ÁSZF

Általános szerződési feltételek


Az alábbi dokumentum a JH Janser Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.janser.hu webáruházban (a továbbiakban: Janser Webáruház) történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza.
JH Janser Kft adatai:


• Székhely és postai cím: 1108. Budapest Hangár u. 4.
• Ügyfélszolgálat: 1108. Budapest Hangár u. 4.
• Üzlet: 1108. Budapest Hangár u. 4.
• Szerviz: 1108. Budapest Hangár u. 4.
• Telefon: 06 1 433 43 61
• Fax: 06 1 433 26 81
• E-mail cím: info@janser.hu
• Bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
• Cégjegyzékszám:
• Adószám: 12391433-2-42
• EU-s (közösségi) adószám: HU 12391433
• A kereskedelmi gyakorlat gyakorlását engedélyező hatóság neve és a nyilvántartásba vételi szám: Budapest X. kerületi Polgármesteri Hivatal,     nyilvántartási számon.
• Tárhely szolgáltató neve, címe: Integrity Kft. 1132 Budapest Victor Hugo u. 18-22.

 
1. Általános rendelkezések

A Janser Webáruház a JH Janser Kft. internetes áruháza, melyben melegburkolás technikai eszközöket, szerszámokat, gépeket és egyéb burkolattároló és mozgató rendszereket ékeket kínál eladásra. A Janser Webáruház-on keresztül történt elektronikus rendelésleadással a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre a Szolgáltató  és a rendelést leadó magánszemély vagy cég (továbbiakban Megrendelő) között. A Megrendelő a rendelés adatait valamint a rendeléssel kapcsolatos szerződési feltételeket a rendelés véglegesítése oldalon a kérem a rendelés felvételét gomb megnyomásával fogadja el.
Szolgáltató kijelenti, hogy az elektronikus úton történő értékesítéshez a jogszabályban előírt feltételekkel és szakhatósági engedélyekkel rendelkezik.
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés, írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
A szerződés nyelve magyar.
A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A Janser Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Janser Webáruház felületén elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
 

2.  Szerződő felek

A vásárlási szerződés a Szolgáltató, mint eladó, és a Megrendelő, mint vevő között jön létre. Szolgáltató csak a www.janser.hu oldalon, a cég logójával és adataival jól felismerhetően azonosított internetes webáruházon keresztül leadott rendelésekért felel.
Megrendelő a rendelés véglegesítése című aloldalon található adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, a Szolgáltató ezeknek megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a megrendelőt terheli. Szolgáltató a nyilvánvalóan hibás vagy hamis regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni.
Megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kéri el a Szolgáltató a Megrendelőtől, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához. Ezeket az adatokat harmadik fél számára Szolgáltató nem adja ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek.
 
3.  Árak, szállítás díja

A termékek mellett feltüntetett ár a termék ára, amely tartalmazza az Áfát (bruttó ár), de nem tartalmazza a szállítási költségeket. Az ajánlati ár az adott pillanatban érvényes, és csak akkor válik végleges árrá, ha a Megrendelő a rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégzi, és a rendelést jóváhagyja vagyis elküldi a Szolgáltató részére.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Megrendelő szállítást is választott.
Ha akciós ár kerül bevezetésre bármely termékre vagy a kiszállításra vonatkozóan, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Megrendelőket az akció időtartamáról a Honlapon keresztül.
Ha a rendelés értéke eléri a 100.000 Ft-ot, a szállítási díjat a Szolgáltató átvállalja a Megrendelőtől. (ingyenes kiszállítás)
Szállítási díjaink:
0-2kg        1545.-+Áfa
2,1-5kg     1765.-+Áfa
5,1-10kg    1985.-+Áfa
10.1-15kg    2205.-+Áfa
15,1-20kg    2535.-+Áfa
20,1-25kg    2865.-+Áfa
25,1-40kg    3200.-+Áfa
40,1kg-tól    3200.-+Áfa + 55.-/kg

Személyes átvétel ingyenes.

Ha valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre, a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak.
Akciós termékek esetében, az akció minden esetben a készlet erejéig tart. Ha készlethiány miatt az akciós áron megrendelt termék nem szállítható, úgy ennek tényéről, - a rendelés feldolgozását követően – Szolgáltató elektronikus úton tájékoztatja a Megrendelőt.

4.  Fizetési módok


Megrendelő megrendelését a következő fizetési módok igénybevételével tudja kiegyenlíteni:


Utánvét:
Ha az utánvételes fizetést választja a Megrendelő, úgy a csomag díját és az esetleges szállítási költséget a futárnak fogja kiegyenlíteni a csomag átvételekor.


Banki átutalás:
Előreutalás


Ha a Megrendelő a banki átutalást választja, a megrendelés alapján kiállított számlát Szolgáltató e-mailben átküldi a megrendelésen szereplő e-mail címre, és ez alapján a Megrendelő elindíthatja az utalást. A csomagot az összeg Szolgáltató számláján történő jóváírást követően indítja útjára a Szolgáltató. A banki átutalásnak a bank által szokásosan felszámított díjon kívül egyéb költsége nincs, de számolni kell 1 napot a tranzakció véghezvitelére.
Átutalás utólag
Egyes régi ügyfeleinknek lehetősége van halasztott fizetési módra. A halasztott fizetés mindig megegyezés tárgyát képezi a JH Janser Kft. és a megrendelő között.
Bővebben a Webáruház felületén található „Rendelés menete” menüpontban tájékozódhat a Megrendelő.
 
5.  A JH Janser Kft. felelősségvállalása


A JH Janser Kft. tevékenységének megvalósításához a termékkínálat, a szállítás és a fizetés terén partnerekkel működik együtt, így a vásárlási szerződés teljesülését e partnerek szerződésteljesítése is befolyásolja. Az ezzel kapcsolatos mindenkori tudnivalók és felelősségvállalások jelen szerződés részét képezik és az alábbi helyeken olvashatók:

www.pannonxp.hu
www.janser.hu
A JH Janser Kft. vállalja, hogy a fent jelzett dokumentumokban leírtakat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesüléséért mindent elkövet. Megrendelő kijelenti, hogy a dokumentumok tartalmát ismeri és tudomásul veszi.
 
6. A megrendelő felelősségvállalása

Megrendelő tudomásul veszi, hogy rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik. Megrendelő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik az általa választott szállítási és fizetési módoknak megfelelően.


7.  A megrendelés menete, visszaigazolás, szerződés létrejötte

7.1.  Rendelés menete
Megrendelő a Janser Webáruházban megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a "Termékkategóriák" menüpontra kattintást követően böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. Megrendelőnek lehetősége van a kereső mezőt kitöltve, a megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Janser Webáruházban eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a keresési feltételeknek, akkor a rendszer azt megjeleníti. Megrendelő a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Megrendelő a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a nyilak használatával. A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Megrendelő a Honlap jobb oldalán, a "Kosár" ikonra kattintva ellenőrizheti. A „Kosár” ikonra kattintva Megrendelőt a kosár felületre navigálja a rendszer. A „Kosár” felületen a Megrendelő részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét. Ezen a felületen a Megrendelő még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a szemetes ikonra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud és a mennyiség módosításával a kosár tartalma automatikusan frissül. A „Tovább” gombra kattintással Megrendelő folytathatja a megrendelését a Janser Webáruházban.
A Janser Webáruházban csak regisztráció után lehetséges a vásárlás. Ha a Megrendelő regisztrált korábban, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van a jelszó emlékeztető segítségét igénybe venni. („Elfelejtettem a jelszavamat”)


Ha a Megrendelő még nem regisztrált, akkor a vásárlás megkezdése előtt szükséges azt megtennie a regisztráció menüpont alatt. Ha a Megrendelő nem szeretne regisztrálni, akkor is kereshet termékeink között, de árainkat sajnos nem láthatja. A belépést illetve regisztrációt/adatok megadását követően a Megrendelő az „Átvétel módja” felületre érkezik. Megrendelő az „Átvétel módja” felületen választani tud a szállítási módok között. A „Tovább” gombra kattintva a Megrendelő a „Fizetés módja” felületre érkezik, ahol ki tudja választani a fizetési módot. Megrendelő, ha választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Tovább” gombra kattintva a „Rendelés rögzítése” érkezik. A „Vissza” gombra kattintva Megrendelő visszaléphet a kosár összesítését tartalmazó ellenőrző felülethez. A „Rendelés rögzítése” összesítő felületen Megrendelőnek lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen az általa megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, az általa választott fizetési és szállítási módot. Megrendelőnek az ellenőrző felületen továbbá lehetősége van megrendeléséhez megjegyzést fűzni az erre biztosított felületen. Fontos, hogy a megrendelés elküldéséhez, a Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot. Az oldal alján található „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintást követően pedig, Megrendelő elküldheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is, értesíti a Megrendelőt, ahol a megrendelés száma is megtalálható. Szolgáltató rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot ad, melyet a Megrendelő által megadott címre küldött rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes! A rendelés feladása tehát a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintással történik, ami a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
 
7.2.  Ajánlat visszaigazolása
Az automatikusan a Megrendelő részére küldött visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltaó részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának, és a visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. Az automatikus visszaigazoló emailt a rendszer küldi, jelezve, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltató rendszerébe. A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató megkezdi a megrendelés feldolgozását, majd a megrendelés feldolgozásának megtörténtéről egy második emailben tájékoztatja a Megrendelőt, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Megrendelő között

Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó második emailt, mely a megrendelés visszaigazolását tartalmazza. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.  A Megrendelő jogosult a megrendelés visszaigazolása, feldolgozása után, de még a megrendelt árukat tartalmazó küldemény feladása előtt a szerződéstől díjmentesen elállni. Az elállást írásban, a rendelésazonosító-szám megjelölésével kell az info@janser.hu e-mail címre vagy a Kapcsolat oldalon feltüntetett fax-számra eljuttatni. Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.


8.  Elállási/Felmondási jog


Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (jelen pontban a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó a megvételt követően használatba vette a terméket, az ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozik a Szolgáltató felé, hiszen a hatályos jogszabályok értelmében a Fogyasztó felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja a Fogyasztó részére, hanem a termék szemrevételezésének, ki illetve felpróbálásának lehetőségét.
 
8.1.  Elállási/Felmondási jog gyakorlásának menete
 
Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre:
JH Janser Kft.
1108 Budapest Hangár u 4..
Fax: 06 (1) 433-26-81
E-mail: infp@janser.hu.hu
Postán történő nyilatkozatküldés esetén a postára adás dátumát, telefaxon vagy elektronikus levél esetén az elektronikus levél illetve a fax küldésének idejét veszi a Szolgáltató figyelembe a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
 
8.2. Az elállás/felmondás joghatásai

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1108 Budapest, Hangár u.4. címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását illetve költségét a Fogyasztótól. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállítási) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe a Szolgáltató.
 
8.3.  Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel (pl. motorolaj)
c) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
 
9.  Szavatosság
 
9.1.  Kellékszavatosság

Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén Megrendelő az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított egy hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Megrendelő közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Ha a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
 
9.2.  Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.


Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
 
10.  Jótállás



Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. (pl. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás)
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Megrendelőnek történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Megrendelő érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Megrendelő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
• rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
• helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
• elemi kár, természeti csapás okozta.


Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Megrendelő:
• elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.
• ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Megrendelő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Megrendelő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Megrendelőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Megrendelőt a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Megrendelő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 14.1. pontban feltüntettettek alapján.
 
11.  Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Megrendelő a JH Janser Kft adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be.
A Szolgáltató által forgalmazott termékek mind hivatalos magyarországi gyártói garanciával rendelkeznek.
A garanciális feltételek a gyártók által megjelölt garanciális időn belül – kivéve a kötelező jótállás alá tartozó termékek kivételével - csak a márkaszervizekben érvényesíthetők! Előfordulhat, hogy valamely termék kötelező jótállás alá tartozik és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott kötelező 1 éves jótállási időn túl a Szolgáltató több jótállási időt biztosít.
A márkaszerviz elérhetősége a termék mellé kapott garanciajegyen vagy a Janser márkájú gépek esetén telephelyünkön (1108. Budapest Hangár u. 4.) található meg.
Garancia időn túli meghibásodás esetén a Szolgáltató javítja a gépet telephelyén vagy elszállítja Garanciális Márkaszervizbe, ahol javítási árajánlatot készítenek.
Felmerülő problémák esetén kérjük keresse Szolgáltatót a JH Janser Kft adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken.
 
12.  Felelősség vállalás

A janser.hu weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek elhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A felhasználók a Janser Webáruházat, annak felületét kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
 
13.  Szerzői jogok

A Janser Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jog jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve a különféle grafikákat, fotókat, videókat és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését és egyéb vizuális megoldások, ötletet, megvalósítást).
A Janser Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Janser Webáruház használata, megrendelés leadása illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az oldalt használóknak a Janser Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Janser Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel.
Szolgáltató a szerzői jogainak megsértése esetén a jogsértővel szemben - az eset körülményeihez képest – az alábbi polgári jogi igényeket támaszthatja:
a) követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását;
b) követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől;
c) követelheti, hogy a jogsértő - nyilatkozattal vagy más megfelelő módon - adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak;
d) követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról;
e) követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését;
f) követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállott dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését.
Továbbá a Szolgáltató a szerzői jogai, valamint szerzői jogán alapuló személyiségi jogai megsértése esetén a jogsértővel szemben, az előző pontban meghatározottakon túl, a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítési igényt támaszthat, valamint sérelemdíjat követelhet.
 
14. Panaszkezelés

Megrendelő az alábbi elérhetőségeken tehet panaszt.
Ügyfélszolgálat:
1108 Budapest, Hangár u.4.
Telefon: 06 1 433-43-61
Fax: 06 1 433-26-81
E-mail cím: info@janser.hu


Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.


14.1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Ha Szolgáltató és Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Megrendelő számára:

  •     Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  •     Békéltető testület eljárásának kezdeményezése


Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Budapesti Békéltető Testület
 
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth L. tér 6-8. III. emelet 331.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefon: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-269-0703


Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
 
    Bírósági eljárás kezdeményezése.
    Online vitarendezés
    
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false
elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők a Webshop felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Janser Webshop első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.


Budapest, 2017.09.18.